Dela CI+ kanaler i hemma/Hjemme nettet

There are 48 replies in this Thread which was already clicked 8,347 times. The last Post () by seagen.

  • - Vælg Tv3 Max HD kanal på din 4K boks (så har du alle info om kanalen)

    - manual søgning (nok under Indstilling-Kanal søgning)

    - Tuner viser Tuner A i første række i menu

    - Skift den til Tuner B ( du skal ikke rette på det andre ting)

    - og tryk OK til at søge

    - det kanaler der kommer på skærmen er blev nu gemt på Tuner B

  • Denne ide med streaming er fin.


    Men er der ikke et problem i, at CA modulet kun han afkode 1 kanal ?


    Jeg har et Conax Smit CI+ modul og den kan man ikke lave PIP eller view/record på samme tid. Hvordan kan man så streame flere kanaler, selvom man har en FSB tunet?

    • Official Post

    Hejsan


    Skulle vel ha oppdatert denne tråden for lengsen. Når jeg skrev den låg det ikke noen sperre i CI modulen kun fra CD.

    Så satte du den på multiservice så kunde du i prinsipp ta opp på hvor mange kanaler som helst.


    Nå ligger det en sperre i selve firmwaren på modulen så dette virker ikke lengre.

    Men... her kommer et men ;)


    Nå er det sånn at det selges TV apparater med innebygget Sat Tuner i stede for Kabel/Marksendt som er vanligst.

    Har du en som er godkjent av CD her i Norge så du bare ringer og klage skikkelig på en av kundtjenst folka at du ikke kan ta opp på din godkjente TV

    Da skal du.. men du må stå på deg skikkelig få en oppdatering sendt ut. Da er det viktigt at modulen stå i den godkjente TV når den kommer.

    Da blir sperra tatt vekk ;)


    Hvor lenge dette virker innen de finner på at de er kun med CD egen mottaker og pvr kit du har lov og ta opp hvet jeg ikke men det er bare og prøve seg ;)


    Men sånn i utgangs punkt så kan du kun se på en kanal med CI+ modulen

  • Mange tak for svaret.


    Hvis jeg får fjernet spæringen på mit CI+ modul, på et CD godkendt TV, vil denne så kun virke på denne TV?


    Og kan jeg efterfølgende flytte CI+ modulet inkl. CD kort over i en Satmodtage, hvor jeg enabler Multiservice på CA modulet?

    • Official Post

    Er sånn det virker for meg.


    Den må stå i TV ja. Men så fort den virker igjen setter du den over i din sat mottaker disable firmware update!!!!

    Og ja sett den i Multiservice men den kan fint stå på auto også :)


    Lykke til er vel CD Danmark du må krangle med vel ;)

  • Tak.


    Hvorfor er det vigtigt, at modulet er sat i den godkendte TV, når opdateringen modtages?


    Er det ikke godt nok, at den sidder i min Satmodtager, hvor CI+ og kort virker ok, når opdateringen modtages?

    • Official Post

    Nei må sitte i TV den trenger og bekrefte at den sitter i en godkjent enhet for at firmwaren skal oppdateres

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

    If you want to support the Linuxsat-Support forum

    Become a VIP Member

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!