Viasat och Canal Digital

There are 43 replies in this Thread which was already clicked 8,856 times. The last Post () by -=DREAMBOX=-.

  • Skal man bruge rsa key til conax card CD nordic 0,8 selv om jeg har opdaterede entitetlemens får jeg ikke billede i Oscam, eller cccam for den sags skyld.

    Det startede for et par måneder siden.

    Eller er det en spesiel version af oscam man skal bruge ?

  • Skal man bruge rsa key til conax card CD nordic 0,8 selv om jeg har opdaterede entitetlemens får jeg ikke billede i Oscam, eller cccam for den sags skyld.

    Det startede for et par måneder siden.

    Eller er det en spesiel version af oscam man skal bruge ?

    Bruker du oscam som tilhører riktig boks og image så virker CD som bare det.

    Med unntak av kanaler som er kodet.

    Kanaler som er kodet må du bruke Cam-modul for å få bilde.

    Hva slags boks bruker du? Og fungerer kortet i original tuner i fra CD?

  • Canal Digital har netop added Viasat Film kanalerne til deres pakker og sendt tilbud ud til alle deres kunder. Kanalerne ligger også nu på Thor 0.8 (Conax).


    Er der nogle der har fået dem til at køre med oscam?


    Jeg selv har bestilt opgraderingen, men mit cam vil ikke skrive den til kortet af en eller anden grund....


    Nogle der har haft held med det?

    • Official Post

    Les denne tråden


    Nordic CI+ Working/not working


    så leser du denne tråden etterpå


    Dela CI+ kanaler i hemma/Hjemme nettet

  • Hej, tak for link - men synes ikke rigtig det var svar på mit spørgsmål.

    Jeg har fået Viasat Series til at køre via softcam, men ikke de andre endnu.

    • Official Post

    Viasat Series har hvert der i mange år å den er ikke HW paired


    De nye Viasat kanalerne


    Viasat filmkanler

    Viasat sport +

    Viasat UltraHD


    Er HW pair og kan defor kun sees med en CI+ module

    • Official Post

    Ja men du får ju et billlgt Viaplay konto da ;) og med modul så kan de se kanalerne


    Vilken mottaker og vilket image bruker du?

    • Official Post

    Jeg har ikke peronligen testet på DM kun på Vu+ da min Dreambox One UHD ikke har plass til CI/CI+ module

    Så kan ikke garantere noe på den.


    Men de du trenger er en CI+ Module den kan fås kjøpt av Canaldigital men er den jeg har slitt mest til og virke

    Denne fra Dustin https://www.power.dk/tv-og-bil…a-module-dkseno/p-199828/ er den som virker best.

    Men den må du ringe Canaldigital og få registrert på dit abonnemang eller så vil den ikke virke.


    De trenger serinummer på module, serienummer på kortet samt at du skal si du har en tv med satellit tuner

    Samsung 50" 4K UHD Smart TV UE50KU6075XXE


    Viktigt at du gir denne modellen da den er godkjent men ikke kan HWparres med modulen ;)



    Men som sagt har ikke testa på Dreambox så kan ikke garantere noe

  • Hej Seagen.


    Du verkar ha koll på Canal digital och vad behövs för att komma igång med detta. Uppskattar om du tar dig tid och hjälper mig komma igång =)

    Jag har ett nytt lokalt Canal digital (Sverige) kort som jag försöker få igång i min VU+ solo se. Jag har oscam r11233 som jag tidigare har använt för att avkoda Viasat SD kanaler. Då Viasat inte längre går att få till övergår jag till canal digital.

    Frågor:

    1) Behöver man aktivera kortet i orginalbox och eventuellt även ringa kundtjäst?

    2) klarar interna läsaren att avkoda kortet eller krävs smargo eller CI+ modul?

    3) har du exempel på konfig?

    • r11233
    • r11233
    • Official Post

    Hejsan


    Ja nu har ju Viasat och Canaldigitale gått samman till ett bolag och tur för oss så blev det Conax och inte NDS som blev krypterings systemet ;)


    Men det betyder ju inte att vi kan se allt med en softcam som Oscam.


    Alla V sport, film och C more Sport måste du ha en CI+ module för att kunna se, men all andar kanaler går fint med Oscam.

    Conax kortet vill fungera fint med dina Viasat inställningar från förr i Oscam konfiguration, bara ta bort boxid från läsar inställningarna.


    Om du ska använda en module så måste den vara registrerad på dej och ditt abonnemang med tillhörande kortnummer

    Det får du hjälp med av kundservice om du ringer eller chattar med dom.

  • Tackar för svaret Seagen.


    Det är goda nyheter att det ska gå att fungera, har dock fortfarande inte lyckats få liv i det nya kortet men jag får fortsätta försöka ikväll.

    Bara för att vara tydlig så tolkar jag ditt svar som att kortet inte behöver aktiveras i orginal box eller genom att ringa kundtjänst och det behövs heller ingen boxid i oscam?

    Är det t.o.m. så att man kunde köra kortet med vanli CCCam istället för Oscam? (Har en annan box där jag kör CCCAM)

    • Official Post

    Ja du har förstått mej helt rätt :)


    Enklast att få igång är faktiskt med Cccam stopa in kortet och sätt på SVT så skal det inte ta lång tid innan du får bild :)

    • Official Post

    Med Newcamd menar du gamla Newcamd som kort server så er den lagt ned för länge sedan.

    Men du kan använda Newcamd som protokoll i Oscam.


    Då går du in på "Config" väljer Newcamd.

    I rutan för delning så er syntaxen


    port@caid:ident


    exemple du vill dela ditt CD kort med andra maskiner i ditt hemma nät över port 9999:

    I Oscam config:

    9999@0b00:000000


    Du kan använd vilken port som helst utom såklart de vanliga som redan är upptagna.

    Port 80, 443, 554 osv men 9000 registret er ledigt.

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!