Problemer med CI+ (Viasat) / CD (Conax)

There are 6 replies in this Thread which was already clicked 994 times. The last Post () by mumba.

  • Hei

    Har en MUt@nt 1500 og en 51HD med CI+ fra viasat samt Canal Digital kort, Kjører OPENPLI 7.2/ Oscam

    Det som skjer som det ser ut som at når jeg går til en CD kanal på 08W vil dekrypte kanalen via CI modulen først og ikke

    CD kortet CONAX, se bilder. Restarter Cam og meldingen forsvinner. Dette må jeg gjøre hver gang jeg skifter kanal. (CD Kanaler). Har prøvd med Cccam med samme resultat..


    Antar dette skjer pga av samarbeide mellom Telonor CD og Viasat at man nå kan abonnere på kanaler på kryss av vilken abo du har. Dette ser man på ECM infoen at de opperere med både NDS og Conax kryptering..og NDS står først i køen..


    Har satt Show CI messages til off, men da hender at jeg kun får svart skjerm, etter resett cam er bilde tilbake


    Noen som har en løsning ??

    a80d62614aae8c4f234c.jpgb84762c5e48299f08.jpg

    • Official Post

    Hei


    Du skal bruke Common Interface assignment.

    Da legger du in de kanaler du vill decode fra CI+ modulen i en liste der.

    Når du gjort det så vill CI+ modulen kun decode desse kanaler og alle de andre vil Oscam ta seg av

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

    If you want to support the Linuxsat-Support forum

    Become a VIP Member

    • Official Post

    Du har lagt til Caids de funker som regel ikke bra, velg heller "services" Kanaler.


    Bare husk å fjern Caids först innen du legger til kanaler

  • Du har lagt til Caids de funker som regel ikke bra, velg heller "services" Kanaler.


    Bare husk å fjern Caids först innen du legger til kanaler

    Takker...fjernet CAIDS og la til kun Provider = Unknown (som er Viasat) Nå ser det ut til å virke..Takker

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!