Zgemma H9 Twin og Canal Digital Nordic setup

There are 14 replies in this Thread which was already clicked 983 times. The last Post () by Healium.

  • Hei Folkens.


    Har en Zgemma H9 Twin og Aboonement fra CD.

    Har 2 one place bokser og en cam som er parret med kort.

    Har testet med cam modulen i Zgemma boksen og får inn de fleste kanaler med unntak av Tv2 sport premium og noen Viasat kanaler.

    Har hatt litt problemer med kanal søk som er litt hit and miss med både openatv(6.4), pure2(6.5), openPli(7.2).


    Mine spørsmål til dere:


    Skal eg sette opp lnben(canal digital sin) som universal i tuner configen? (Er vel en Unicable lnb)


    Hvilket image anbefales til mitt oppsett?


    Er det mulig å få Tv2 Sport Premium og Viasat Ultra Hd inn på boksen?


    Bør eg sette opp Oscam istedenfor å bruke cam? (Eller bruke assignments på enkelte kanaler)


    Ok det var vel det eg lurte på.

    • Official Post

    Hei


    Er ikke sikker på hvis de nye lnb er SatCr men det ser du hvis du sjekker lnb.

    Det skal da ha en gull farget utgang pluss the vanlige sølvfarga.


    Du kan bruke vilken du vill va de nevnte imagen


    Det skal gå helt fint og få desse kanaler så lenge du bruker CI+ cam og kort, samt at du selvfølgeli også trenger abonemang på de kanalpakkerne da.


    Jeg syns du skal bruke både Oscam og CI+ cam hvis du har flere kort til rådighet. 1 til CI+ Cam og 1 til Oscam

    Så bruker du CI assignment der du legger in V UltarHD og TV2 Sport Premium. Da vil desse HW parrede kanalerne brukeCI+ cam og alle andre OScam


    Så da håper jeg du får det til og håller oss oppdatert på hvordan det går :)

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

    If you want to support the Linuxsat-Support forum

    Become a VIP Member

  • Satte den opp med Megasat configen, doblet antall treff på 0.8w :D

    Får inn alt utenom Tv2 Sport Premium kanalene nå.

    Er det noe eg må gjøre for å få de inn?


    Edit:

    Får de inn på one place boksene.

    • Official Post

    Søk på denne frekvensen


    DVBS2

    10747Mhz

    Horisontal

    250000

    3/4

    8psk


    Du har vel også huka i ruten for Network Search også??

    • Official Post

    Ja men abonnerer du på kanalen da?


    Tv2Sport Premium er ju en egen svin dyr kanalpakke ;)

    • Official Post

    Har du kjøpt modulen fra CanalDigtal? eller har du kjøpt den et annet sted

    Hvis du kjøpt den på annet sted må du kontaket CanalDigital å oppgi kortnummer som blir brukt i modulen

    for at disse 2 dritt kanalerna :chuckle: skal virke.

    • Official Post

    De fixer det på kunde chatten for deg og hvis de spørr så si du har en samsung 49 4k/uhd led tv serienummer ue49mu6175uxxc

    Den er godkjent ellers så er det ikk ulovligt å bruke modulen i din mottaker er bare at de ikke er plikta til å gi support.


    Det fine med denne Samsung TV er at den er av første generasjon så går ikke å HW parre modulen til TV

    Det betyr at de ikke kan låse modulen men de har lagt in at kort og module må hva registret sammen på dit abonnemang

    • Official Post

    Dritt kanaler som jeg sa ;) :chuckle:


    Men fint det ordna seg og på oneplace mottakern kan du streame kanalerna så der trenger du vel ikke kort hvis di bruker CanalDigital Appen

    Men fint det ordna seg :)


    Og er bare til å komme tilbake til vårt Nordiske hjørne hvis du lurere på noe annet vettu

    Svarer så godt jeg kan på Svorsk :)

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

    If you want to support the Linuxsat-Support forum

    Become a VIP Member

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!