Allente-cards

There are 38 replies in this Thread which was already clicked 4,000 times. The last Post () by wika.

  • Hi. Have anyone tried the new Allente-cards on their boxes yet? I want to subscribe, but if I can't use the cards in the VU+ I don't really want to. Preferably without a CI+ module, but if there is no way around it, then I guess that's how it have to be... would appreciate any insight on this. :)

    Ble gjort oppmerksom på at det foretrekkes nordiske språk her, men lar originalen stå i tilfelle en finne kan svare meg. :) Har noen av dere prøvd Allente-kort i OSCam eller CCcam? Er de Conax eller har de faktisk byttet til Nagravision 3? Vurderer et abonnement, men det har ingenting for seg om jeg ikke kan bruke det i VU Plus-boksen min. Håper noen har prøvd og vet noe mer... :)

  • Som jeg nevnte i den andre tråden så bruker de i følge kingofsat Nagravision på samtlige kanaler. Da disse kanalene er åpenbart ment for det nordiske markedet så må det være ment at det skal brukes også i norden. Noen av kanalene har jo hardsubs på nordiske språk så det virker usannsynlig at det er for å eksportere kanalene også.

    • Official Post

    Nå er det kun et navn bytte som skjer. Nagra kjøpte Conax fra Telenor for en stund sen da deres kryptering er knekkt

    Så trur ikke vi skal bekymre oss for mye.


    Når det kommer til CI+ moduler og Vu+ så virker Strong modulen i alle images, mens den til CD/Allente er mer vrien.

    Sjekk denne tråden Nordic CI+ Working/not working


    På Dreambox virker alle moduler like bra med alle DreamOS baserte image.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

    If you want to support the Linuxsat-Support forum

    Become a VIP Member

  • Men det virker jo litt rart at Nagravision 3 har dukket opp på 1w hvis de ikke har tenkt å bruke det?


    Når det gjelder CI+ så får jeg dekodet Viasport (som jeg vet er CI+) med nåværende kort og CAM som jeg låner, men det er vel som du sier en Strong-modul. Jeg lurte i utgangspunktet bare på om jeg skulle få overført abonnementet til meg så jeg i det hele tatt slipper å få noe nytt å forholde meg til.

    • Official Post

    Som sagt Conax har blitt kjøpt opp av Foretage som står bakom Nagravison og de bruker selvsagt sitt eget navn Så Nagravison 3 er Conax Cas 7 men med nytt navn men begge system er samme altså Conax


    Når det kommer til din Module så bør du overta den om muligt da Strong modulen er vanskelig og få tak i pluss at med den må man få hjelp

    fra Allente supporten og få parra kort og module og det er ikke alltid så enkelt. Man må ha flax og treffe en go kundebehandlere

    • Official Post

    Nei men de kommer og bytte ut nagra crypteringen med Conax men alle vill med tiden ha navne Nagra

    Nagra er som sagt knekkt og derfor kjøpte dom opp Conax.


    Så det mest naturlige vill hva at de skifter ut Nagra crypteringen med Conax men selvfølgelig behåller Navne Nagravison.

    Samme som nå skjer med Viasat. De blev kjøpt opp av CD og sen endret navn på det sammen slåtte bolaget til Allent.

    NDS vill etter hand som gamle viasat kunder bytter ut sitt utstyr bli borte.

  • Men hvis dette stemmer, hvorfor i alle dager har de introdusert et system som de ikke bruker, for så å skulle bytte det ut senere? :)
    Dersom Nagra 3 er knekt, betyr det også at det finnes keys der ute til f.eks. S*y Tyskland? :)

    • Official Post

    Sky DE skal virke helt fint trur jeg men har ikke den satelliten men sjekk denne tråden


    SKY DE

  • Noen som vet noe mer om dette her nå? Ser ut til at min VU+ Solo synger på siste verset, og det sitter langt inne å skulle investere i ny boks om jeg ikke vet at Nagra3-kortene til Allente kan brukes enten det er med eller uten CI-modul, for at det blir et bytte en gang vet vi nesten helt sikkert. Er veldig interessert i å høre om noen har Allente-CAM og Allente-kort som de vet ikke bruker det gamle Conax-systemet.

  • Hei alle sammen, godt å se noe gamle kjente her :-)

    Conax kommer til å forsette videre, men nå kjører de tunnel gjennom Nagra, jeg har dokumentasjon om dette, men dessverre kan ikke poste den her :-)
    Hvis noe er interessert å studere det nye systemet så kan jeg sende filene privat :-)


    Hilser de gamle kjente her :-)

  • Hei alle sammen, godt å se noe gamle kjente her :-)

    Conax kommer til å forsette videre, men nå kjører de tunnel gjennom Nagra, jeg har dokumentasjon om dette, men dessverre kan ikke poste den her :-)
    Hvis noe er interessert å studere det nye systemet så kan jeg sende filene privat :-)


    Hilser de gamle kjente her :-)

    Hva slags filer er det snakk om? Jeg er interessert hvis det er noe nyttig info å få ut om det :)

    Vet du også om man får Conax-kort ved nytt abonnement eller om man da får Nagra?

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!