Allente og dreambox

There are 41 replies in this Thread which was already clicked 4,300 times. The last Post () by Gaasen.

  • wika

    Smith CI+ fra allente virker ikke på en VU+solo4k fra 2015, med Egami 10.x image her.

    Jeg hadde samme problem med min Uno4K, men Egami kom med en oppdatering,20.11, som ordnet med dette.

    Egami image for 920 har fungert fra 1 utgivelse.

    Derimot så har jeg prøvd ut min Mut@nt HD51, og opplever at lyden forsvinner på noen kanaler når jeg bruker CI. Bl.a Svenske kanaler. Bilde OK og de nevnte kanalene fungerer bra med lyd.

    Jeg har snart prøvd ut alt av images til min Mut@nt, men det samme skjer. Egami har heller ikke klart å ordne dette, selv om jeg sendte dem crash log.

    Men jeg jobber med saken.

    • Official Post

    Hvis du bruker Dreambox så virker alle DreamOS baserte image helt tipp topp med Allente modulen.

    • Official Post

    Ja men egami er ikke en DreamOS basert image og den lyd feilen du har ligger i driver som ikke matcher da den er avhengig også av enigma2 koden.

  • Ja men egami er ikke en DreamOS basert image og den lyd feilen du har ligger i driver som ikke matcher da den er avhengig også av enigma2 koden.

    En liten misforståelse...

    Jeg bruker Egami på både 920 og Uno4K og der funger lyd og bilde på alle kanaler med CI.

    Det er på Mut@nten at lyden forsvinner på nevnte kanaler med CI. Bilde har jeg på alle kanaler.

    • Official Post

    Okey da er juu allt bare fryd og gammen :) Men på mt@nten bruker du sikkert en CI+ helper? har du testet uten den

    Allente modulen virker best i i CI modus ikke CI+

  • Okey da er juu allt bare fryd og gammen :) Men på mt@nten bruker du sikkert en CI+ helper? har du testet uten den

    Allente modulen virker best i i CI modus ikke CI+

    Har ikke kommet så langt ennå, men satt ci i de forskjellige modus uten hell. Det er først nå i det siste at jeg har satt kortet i en modul. mtp de parede kanalene.

    • Official Post

    Det som virker best for meg er i hvertfall at hvis du har kun en module sett den på toppen

    Slå på HigBitrate støtte så virker allt uten problem, Men som sagt har ikke den mottakern så kan hva den trenger noen gst plugins fra feeden som ikke er installert fra start. Har sett det førr at samme image kan hva forskjellige i forskjellige tuner. Noe har eksempelvis ikke ffmpeg installert fra grunn som legges til selv. Hva er det for et lyd format på desse kanaler?

  • Det som virker best for meg er i hvertfall at hvis du har kun en module sett den på toppen

    Slå på HigBitrate støtte så virker allt uten problem, Men som sagt har ikke den mottakern så kan hva den trenger noen gst plugins fra feeden som ikke er installert fra start. Har sett det førr at samme image kan hva forskjellige i forskjellige tuner. Noe har eksempelvis ikke ffmpeg installert fra grunn som legges til selv. Hva er det for et lyd format på desse kanaler?

    AC3. Men det rare er at dersom jeg tar ut modulen, så funger lyd og bilde på alle kanaler. Unntatt de nevnte parede kanalene. Der har jeg bare lyd.

    • Official Post

    Hmm.. da ville jeg testa og bruke CI assignment for og legge til kun de parrede kanalerna på modulen da vil den overstyre Oscam i fall det er noe rart som skjer der kanskje? Og AC3 downmix har du sikkert testa og slått på og av ??

  • Hmm.. da ville jeg testa og bruke CI assignment for og legge til kun de parrede kanalerna på modulen da vil den overstyre Oscam i fall det er noe rart som skjer der kanskje? Og AC3 downmix har du sikkert testa og slått på og av ??

    Har nå prøvd ut dine forslag uten hell.:head banger:


    Sammenfatning:

    Når kort og modul er tilkoblet, åpnes alle mine kanaler men lyden er borte på svenske/danske kanaler på Thor.

    Når kun kort er tilkoblet, åpnes nesten alle mine kanaler inkl svenske/danske på Thor, unntatt de parede.

    Ingen forskjell på ncam/oscam.:beer1:

    • Official Post

    Den er ikke enkel du... men med svenske og danske kanaler snakker vi om DR og SVT eller har du kort og moduler fra Sverige og Danmark også?

  • Den er ikke enkel du... men med svenske og danske kanaler snakker vi om DR og SVT eller har du kort og moduler fra Sverige og Danmark også?

    Jeg har noen som tillegg i mitt abonnement, ofte ser jeg på Svensk TV4HD. Der blir lyden borte. Utenfor som Svensk TV10, canal6 DK.

    • Official Post

    Snodige greier ;) Må hva noe med selve boksen ja, For desse kanaler trenger ju ikke module engang.

    Men så virker ju SVT kanalerna og DR kanalerna uten extra abonnemang i Oscam men ikke med module på mitt Norska kort :)

  • Snodige greier ;) Må hva noe med selve boksen ja, For desse kanaler trenger ju ikke module engang.

    Men så virker ju SVT kanalerna og DR kanalerna uten extra abonnemang i Oscam men ikke med module på mitt Norska kort :)

    Ja, jeg tror mer og mer på at det må være noen feil på boksen. Har den nyeste bootlloader. Det neste blir å forandre på box mode, kanskje.

    Kjører nå Opendroid 7.1, skal prøve OpenSpa først.

    Godt å ha noe å pusle med.

    • Official Post

    V Sport pakken

    V Film Pakken

    Viasat History, Explorer, Nature

    C more Sport pakken


    Sen er det noen flere beronde på hvilhet land.

    Men som exempel så trengs den også for TV2 Sportpremium Norge

    • Official Post

    Nei den får du ikke godkjent av Allent ;)

    Denne virker tipp topp på alle boxer og alle image pluss at den får du godkjent av Allente.

    https://www.power.no/tv-og-lyd…CFcMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

  • Takk for det seagen :)

    Er det noen begrensning på hvor mange kanaler CI+ modulen kan dekryptere samtidig? Tenker da om man bruker en 4 eller 8-veis tuner? Kanskje mer aktuelt når den gir TS streams og ikke koder.

    Edited 2 times, last by l4l ().

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!