Viassat modul + Mutand HD51

There are 3 replies in this Thread which was already clicked 725 times. The last Post () by wika.

  • Jag har en Viasat svart modul + Mutant HD51 + OpenaTV+OScam+ciplushelper som jag har använt i några år. Har varit i kontakt med Allente flera gånger men fått olika svar.


    -Vad händer nu när Allente flyttar kanalerna till 0.8 grader. Kanalerna på 0.8 grader fungerar inte när jag testar nu med befintlig konfiguration.

    -Viken image samt vilket Softcam(OScam eller CCCam) behöver jag för kunna ta emot kanalerna på 0.8 graders?

    -Behöver jag använda en annan Cam också? Allente vill inte just nu skicka en modul till mig och berättade att min Viasat modul kommer att fungera i fortsättningen.

    -Hur länge kommer de att fungera och Kan jag få alla kanalerna med den modulen?

    Tacksam för tips

    • Official Post

    Hejsan


    Du skal inte vara orolig så fort ally är flyttat över til 0.8w så kommer ditt kort och din mudul att fungera lika bra.

    Allente (All Entertainment) Har redan gjort den flytten i Norge och här är det inga problem.

    Men Norska Viasat kunder måtte vänta tills dom officiellt hade stängt all frekvenser på 4.8e innan allt fungera på 0.8w

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

    If you want to support the Linuxsat-Support forum

    Become a VIP Member

  • Hej

    Nu försvann bilden för mig igår. Vad är det för image + cam får man använda för 0.8w med HD51? Jag har Viiasat cam + kort.


    Du går inn i meny-kanalsøk-tunerinnstilling og forandrer 4.8E til 0.8W på den inngangen du bruker. Lagre dette, flytt parabolen til 0.8W og ta et nytt søk.

    Image + cam/kort kan du beholde som det er. Videoguard krypteringen (Viasat) er på 0,8W.

    ( Dette er bare tanker, jeg har ikke prøvd dette i praksis )

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!