picon in USB

There are 35 replies in this Thread which was already clicked 3,625 times. The last Post () by seagen.

    • Official Post

    I use df -Th it shows the filesystem too.


    root@gbue4k:~# df -h

    Filesystem Size Used Available Use% Mounted on

    /dev/root 975.9M 584.3M 324.4M 64% /

    devtmpfs 434.3M 4.0K 434.3M 0% /dev

    tmpfs 64.0K 0 64.0K 0% /media

    /dev/mmcblk0p1 3.0M 12.0K 3.0M 0% /boot

    tmpfs 442.5M 188.0K 442.3M 0% /var/volatile

    /dev/sda1 297.0G 46.9G 250.1G 16% /media/hdd


    root@gbue4k:~# df -Th

    Filesystem Type Size Used Available Use% Mounted on

    /dev/root ext4 975.9M 584.3M 324.4M 64% /

    devtmpfs devtmpfs 434.3M 4.0K 434.3M 0% /dev

    tmpfs tmpfs 64.0K 0 64.0K 0% /media

    /dev/mmcblk0p1 vfat 3.0M 12.0K 3.0M 0% /boot

    tmpfs tmpfs 442.5M 188.0K 442.3M 0% /var/volatile

    /dev/sda1 ext4 297.0G 46.9G 250.1G 16% /media/hdd

    root@gbue4k:~#

    • Official Post

    Your usb stick is mounted as /media/hdd/ not usb but thats no problem if you dont plan to attach a real HDD to your STB


    just opload your picons to /media/hdd/picon folder and all should work just fine. If folder picon dont exist just create one your self.



    Ditt usb minne har monterats som Hårddisk det görs automatisk när du bara har en extern lagrings enhet.

    Det i sej är inget problem,bara om du tänkt att sätta in en riktig hårddisk i framtiden.


    Du kan ladda up dina picons til mappen /media/usb/picon så funkar allt lika bra. Finns inte mappen så skapat du den bara själv.

  • VU+ Solo2, VU+ Solo 4 k, Edision OS MIO 4K S2X

    120cm motorised dish range 75E-37,5W

    South Sweden.

  • It's just that this I've tested several times both with Filezilla and by doing so in the explorer via my network this has always worked in my VU + boxes with the same image (OpenVix) But now I'm frustrated soon give up :-(


    Det är bara så att detta har jag testat flera gånger både med Filezilla och genom att göra det i utforskaren via mitt nätverk detta har alltid fungerat i mina VU+ boxar med samma image (OpenVix) Men nu är jag frustrerad ger snart upp :-(

    VU+ Solo2, VU+ Solo 4 k, Edision OS MIO 4K S2X

    120cm motorised dish range 75E-37,5W

    South Sweden.

    • Official Post

    I am not that in to Vix image but Willo3092 Is our Vix expert :)


    So maybe he can give a better answer how to setup that Image to look for picons outside the flash memory



    Jag använder inte denna Imagen men några vet jag bara letar efter piconer i flash minnet.

    Och då kan det fixas med att du laddar hem ett sätt med piconer för HDD i din Vix meny.


    Den installerar och fixar sökvägen för dej så att alla dina egna piconer också funkar.

    Det spelar ingen roll vilket picon sett du laddar hem bara det är för HDD i ditt fall

  • Also this I have tested downloaded a set picon for 0.8W and got the right path

    tried to put my picons there but got message that there was too little memory


    Även detta har jag testat laddade ner ett set picon för 0,8W och fick rätt sökväg

    provade att lägga mina picon där men fick meddelande om att där var för lite minne

    VU+ Solo2, VU+ Solo 4 k, Edision OS MIO 4K S2X

    120cm motorised dish range 75E-37,5W

    South Sweden.

    • Official Post

    I add folder picon to /media/hdd and upload your picons to that folder


    If your piconset is in a zip format and when extracted they allready are in a folder named picon

    then upload that folder to /media/hdd



    I mappen /media/hdd skal du skapa en mapp som heter picon om den inte redan finns.

    I den mappen skall alla dina piconer vara.


    Men om det fil sette med piconer som du använder redan ligger i en mapp som heter piconer när du packat dom ut

    så kan dul ladda upp hela mappen som denär till /media/hdd

  • Have solved the problem!

    Inserted the USB stick in my VU + Solo 4K and there it worked to transfer my picons. Then back in Edision mio 4K

    And there they are now.

    Very strange!


    Har löst problemet!

    Satte in USB stickan i min VU+Solo 4K och där fungerade det att föra över mina picons. Sedan tillbaka i Edision mio 4K

    och där finns dom nu.

    Mycket konstigt!

    VU+ Solo2, VU+ Solo 4 k, Edision OS MIO 4K S2X

    120cm motorised dish range 75E-37,5W

    South Sweden.

    • Official Post

    Yes but allways nice when all works out just fine in the end :thumbup::thumbup::thumbup:

  • A little strange thing. When you see this the top part is when i could have put in some picon the bottom when i deleted them so you can see that they come to the right place


    lite märkligt när man ser detta den översta delen är när jag hade kunnat lägga in en del picon den nedre när jag raderat dom så man kan se att dom kommer till rätt ställe

  • i would not use the hdd it will be working all the time, you really need them on usb.

    • Official Post

    He dont use an hdd he use an USB MemoryStick mounted as HDD if he where to use an Ordinary HDD

    i would never recommend to use that as your picon location since you are right it will spin all the time

    and create heat.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

    If you want to support the Linuxsat-Support forum

    Become a VIP Member

Edision OS Mio 4K PVR ready Linux Enigma2 Multi-Stream H.265 HEVC Receiver UHD 2160p

Download Edision OS Mio 4K Images and Enigma2 Team Support from OpenATV, OpenDroid, OpenESi, OpenHDF, OpenPLi, OpenSPA, OpenViX, Open Vision, PurE2, SatDreamGR.

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!