Nordic CI+ Working/not working

There are 53 replies in this Thread which was already clicked 8,705 times. The last Post () by haldborg.

    • Official Post

    Canal digital modulet fungere fint på Openspa og opendroid er i gang med at teste på nogen andre image også.

    Kan du skrive også vilken mottaker du bruker :) :thumbup:

  • Er bare og ringe CD gi dem serienummer på Strong cam samt kortnummer på de kortet du skal bruke

    Så skal allt virke helt fint. Eller så gjør du det samme på Chatten går like bra de

    Kontakt CD for å parre sammen kortet mitt og en strong CAM, men neida det kunne de ikke gjøre siden cam'n ikke var registrert i systemene til canal-digital 😳 fikk beskjed om at den måtte registreres i butikken den var kjøpt i fra....

    • Official Post

    Hvor har du kjøpt modulen?? jeg hade en gammel sen førr og hva ikke noe problem så trur du skal treffe en annen på support så ordner di det for deg.

    Hva nog bare en lat en som ikke gidder og hjelpe deg ;)

  • Bruker for tiden NewEnigma for Dreambox Two Ultra HD. Virker ikke intern kortleser dersom en bruker kort med Canal+ abonnement? Ser heller ikke ut til å virke ved bruk av Conax Cam. Stemmer dette?

    Alternativt hvilket image anbefales å bruke for å få Canal+ til å virke, da også uten nettilgang?

    • Official Post

    Hejsan


    Skal ikke hva noe problem og bruke Conax cam i kombinasjon med den interne korlesern.

    Men husker ikke helt hvis Newnigma2 har en egen stop funksjon for dccamd. At du må slå den av innen du slår på Oscam.

    Sjekk det. dccamd låser seg til den interne korlesern så Oscam får ikke tilgang til den.


    For Viasport, Nature,Explorer,History og Filmkanaler trenger du og bruke Conax Cam

    Så også for Tv2 Sport Premium.


    Men du skal ikke bruke noen ci+ helper det virker ikke.


    Nå er ju jeg litt partisk her etter som jeg jobber med den nye Peter Pan Image ;) Men som sagt for meg virker CD Cam i alle image jeg testet

    men kun uten CI+ støtte eller tredjeparts CI+ helper plugin

    • Official Post

    Jag kan inte svara på det allra senaste Allente kortet men en sak är säkert.. Du skal inte använda någon CI+ helper då fungerar det inte.

    Jag har en gammal 7080HD och där måste jag använda Strong modulen. Den orginala Allente Cammen fungerar inte.

    Men här kommer det roliga ;) Om jag stoppar i min Strong Module och sen sätter i Allente modulen fungerar den helt fint.


    Men en annan sak som är viktigt är att din 7020 måste också stödja "HighBitrate" annars får du inte bild.


    Så min konklution är. Skal du vara säker köp en Strong Conax Cam ring Allente och få den registrerad på ditt abonnemang.

    Men som sagt CanalDigitals svarta (Nu Allenta ) fungerar fint med Dreambox 520/525/900/920/dmone/dmtwo

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

    If you want to support the Linuxsat-Support forum

    Become a VIP Member

  • Hej Nordbor.

    Jag vill bara meddela att vu zero 4k funkar med tele 2:s modul. (tidigare comhem) Man ska bara aktivera den i tven först.

    Så vad man behöver är en vu + zero 4k med kabel mottagare. En antennkabel samt en smart tv som stödjer ci + modul. Och modulen också givetvis. Tar ca 4-5 minuter att söka in kanalerna med boxen efter att man gjort det via tven. Om någon har några frågor bara att ställa dem här.

  • Vu+ Solo2 med Pur2

    Kan ikke få det at virke med Strong Cam. (uden paring kort)

    Kommer frem på skærmen med tekst om at vente på opdatering men der kommer aldrig billed på.

    Teksten kommer op med intervaller.

    Selv om jeg har opdateret kortet med cccam eller oscam og sætter det i Stromg Cam virker det ikke.

    Samme er prøvet i Dreambox 9004K med Newnigma2.


    Vh Hum@xel

  • lidt info til som bruge BlackHole 10.2 - DM920


    er hos norlys og DR1 og DR2 virker


    de bruge viaccess Access CI+ moduler virker rigtigt godt

    Dreambox DM920 - BlackHole 10.2 - Norlys Tv - Danmark - DVB-T2 :goodluck:


    :Morning Coffee:

    Edited once, last by haldborg ().

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!