Nordic CI+ Working/not working

There are 53 replies in this Thread which was already clicked 8,720 times. The last Post () by haldborg.

    • Official Post

    Jeg starter denne tråden så vi kan dele informasjon om vilken CI+ module, Image og Mottaker som virker.


    Tenkte att vi kunde gjøre det sånn her: (Jeg har testet i multiboot så derfor så mange images på meg)

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Jeg har testet:



    Mottaker: Vu+Solo4Kse


    CI+ Module: Strong CanalDigital Norge


    Virker i Image:


    Blackhole 3.0.9

    VTI 14.x.x

    Vu+Plus OI 3.0

    Pli 7.2

    Pli 8

    Pure2 6.5

    OpenATV 6.4

    OpenBlackhole 4.3


    Virker Ikke:


    OpenBlackhole 4.3


    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Mottaker: Vu+Solo4Kse


    CI+ module: Smith (Nye svart fra CanalDigital)


    Virker i image:


    Pli 7.2

    Pli8

    Pure2

    OpenATV 6.4

    Vu+ OI 3.0


    Virker ikke i images:


    Blackhole 3.0.9/3.1.0

    VTI 14,x.x

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Her er bilde på modulene


    Strong: Noe dyrere en smith, pris ca 1000 nok

    f5cc74.jpg



    Smith: fåes fra CanalDigital for 450 nok

    dfc108.jpg


    Kjøpes fra Allente, Husk og få kortet som skal brukes parret av Support hvis du ikke bestiller med kort


    ny.jpg

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

    If you want to support the Linuxsat-Support forum

    Become a VIP Member

  • seagen

    Changed the title of the thread from “Nordic CI+ Workin/not working” to “Nordic CI+ Working/not working”.
  • Tak for super status.

    Jeg har VTI, og er egentlig glad for det, men det er jo nogo med det sorte CD CI. øv, så jeg prøvede PurE2, umiddelbart super image, og FBC var noget nemmere at sætte op end på VTI, så det startede godt, men min TV3 MAX HD går ikke stabilt igennem, dog billede på ULTRA 4k viasat kanalen.


    og jeg mangler også Fast Channel Change. Så det er nok en løsning med Strong CI kortet.


    men er der noget jeg bør ændre i settings for at få stabil kanal? den er egentlig bare grå med lidt hakkende audio.


    pft

    • Official Post

    Sjekk i menyen for Common Interface at HighBitrate Support er satt til "on" or "Yes"


    FCC er en del av Vu+ core image som BH og VTI er byggs på, OE-Alliance image som Pure2 har inte denne funksjonen

  • Det var High bit rate. Tak for det. jeg må lige overveje om FCC er et musthave.. og så anskaffe et strong CI. Jeg har et Cas7, ved ikke om Canal Digital vil paire det kort for mig. Det må jeg lige høre dem om. Tak for hjælpen, og fedt du gider teste.

    • Official Post

    Nice med litt feedback også :)


    Du kan tryggt teste i vilken som helst modul

    virker de så virker det ellers skjer ikke noe :)

  • Det er et kæmpe arbejde du har lavet. og nemt for os andre at gå til. Nu må jeg vente på sporten starter igen :-D så er det jo fint at teste lidt indtil da 👍🏻

    • Official Post

    I neste oppdateringa av OpenBlackhole 4.3 har jeg gleden at informera at Strong CI+ module også virker fint nå.

    Så til alle som liker denne imagen så går det helt fint og bruke Strongs CI+ Module :)


    Vill også informere at det ikke er olovligt å bruke en CI+ Module med betalt abonnemanskort i noen enheter.

    Men CanalDigital opplyser at de ikke gir noen form for teknisk support til andre enheter en dem som står på listen.

    Men hvis modulen virker i andre enheter så er det ikke ulovligt og bruke den i andre enheter en dem på listen enligt CanalDigital.

  • Jeg har fået en Strong CI+ modul. Jeg vil prøve i Vu+ Ultimo 4K, den skriver at den er ikke aktiveret. Skal Canal Digital have pairings ID?

    • Official Post

    Du må kontakte Canaldigital via support på nettsiden, Du kan ta det via web support.

    Så de kan registrere modulen på ditt abonnemang så vill den virke fint :)

    Allt de trenger er serienummer som står bak på modulen og kort nmmer som skal brukes i modulen

    • Official Post

    Vilket image bruker du? er noen image aom bruker CI+ helper og da er det ikke sikkert CA menyen virker som den skal.


    Men fint du fikk ordna så det virker :)

  • VTI 14.06 på en Vu+ Ultimo 4K.

    Jeg har ikke brugt cam modul før, skal ændres på noget indstilling/opsætning ?

    Jeg kan se at cam modul bruges kun ved det "nye" V film kanaler fra viasat .

    • Official Post

    Vis du tenker på samme info som du får fra softcam (Cccam, Oscam) i din infobar så vises ikke den med Cam modul.

    • Official Post

    Uppdatering!


    Dreambox Two UltraHD fungerar fint med båda modulerna.

    Har testat CanalDigital modulen och Strong modulen

    • Official Post

    Oppdatering


    Nye OpenVix 5.4 fungerer fint med Orginal CI+ cam fra CanalDigital

    Testen er gjort på Vu+ Solo2 og Vu+ Uno4Kse

  • Hi

    Jeg har en dm7000 som jeg kører Newcamd på til hele huset.

    Min datter er træt af 3+ er røget og national geographic mm

    Kan jeg bruge et strong cam i min dm7000 og ringe til CD og få

    Mit kort parret ?

    • Official Post

    Er bare og ringe CD gi dem serienummer på Strong cam samt kortnummer på de kortet du skal bruke

    Så skal allt virke helt fint. Eller så gjør du det samme på Chatten går like bra de

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!